PROJEKTOWANIE DRÓG DOJAZDOWYCH DO PLACÓW BUDOWY ORAZ NA PLACACH BUDOWY

PROJEKTOWANIE DRÓG DOJAZDOWYCH DO PLACÓW BUDOWY ORAZ NA PLACACH BUDOWY. Projektowanie dróg dojazdowych do placów budowy oraz na placach budowy polega na przystosowaniu zasad budownictwa drogowego do specyficznych potrzeb placów budowy. Cechą charakterystyczną transportu materiałów budowlanych jest jego jednokierunkowość. Materiały budowlane przewożone są najczęściej ze stacji kolejowych lub z zakładów produkcyjnych w jednym kierunku do miejsca wbudowania na poszczególnych obiektach. Stąd też wynika, że za podstawę ruchu ładunków na plac budowy i na placu budowy najwłaściwiej będzie przyjąć harmonogramy dostawy materiałów na poszczególne obiekty. Harmonogramy dostawy materiałów dla poszczególnych obiektów wykonuje się w toku projektowania organizacji budowy. 12. 4. 4. ORGANIZACJA BUDOWLANEGO TRANSPORTU DROGOWEGO Układ drogowy Odwożenie urobku samochodami najlepiej jest wykonać przy pierścieniowym układzie drogowym. Promienie skrętów samocho dów są nieznaczne i wynoszą R = 15-; . -25 m, a wzniesienia i = 0,06-; . -0,08 i więcej, co powoduje, że pierścieniowy układ drogowy jest elastyczny i prosty, w szczególności w porównaniu z układem kolejowym normalnym i wąskotorowym. Dlatego system pierścieniowy jest właściwy zarówno przy wykopach przelotowych, jak i przy kopaniu dołów fundamentowych pod budynki. [podobne: styropian spadkowy, pręty mosiężne, listwy przysufitowe ]

Powiązane tematy z artykułem: listwy przysufitowe pręty mosiężne styropian spadkowy